Jag har inte gjort nåt fel

Jag har inte gjort nåt fel

Konstfackseleven försvarar sitt missbruk av den svenska psykvården i dagens DN. Hon säger bland annat:”Jag trodde då, och tror fortfarande, att den moraliska problematiken jag stod inför kan rättfärdigas med mitt syfte, min kunskap om det jag gör och mina erfarenheter av psykisk sjukdom.”

Hon har altså erfarenhet av psykisk sjukdom. Vare sig det är som patient, anhörig eller arbetande inom vården, så borde Anna Odell ha kännedom om den stora resursbrist, som präglar den svenska psykvården. Att då belasta den ytterligare genom sitt bedrägliga förfarande (hon tillskansade sig något, som hon inte hade rätt till) tyder på ett totalt förakt för andra mäniskors arbetssituation.

Hon har fortfarande inte fattat vad hon har gjort. Det borde vid det här laget hennes handledare och rektor på Konstfack ha rett ut för henne, vilket understryker än en gång den undermåliga ledningen av konstfack.

DN, SvD, Aftonbladet

Bloggare om , , , ,

